Kinderopvang Tilburg De Vrolijke Vis
Huisregels
Om duidelijkheid te verschaffen naar de ouders over hoe we omgaan met bepaalde zaken, zijn er huisregels opgesteld. Deze regels bevorderen een veilige en ook vertrouwde opvang voor de kinderen bij Kinderopvang De Vrolijke Vis.
Kinderopvang De Vrolijke Vis is 5 dagen per week (van maandag t/m vrijdag) geopend van 7:30 uur tot 18:30 uur.
Hieronder treft u een aantal regels die wij hanteren, namelijk:
- Het dagritme staat vast, zodat de herkenningsmomenten voor de kinderen duidelijk zijn. Het VVE-programma Uk en Puk speelt hier een belangrijke rol in.
- Het eten gebeurt uitsluitend aan tafel.
- Kinderen worden tijdens de verschoonmomenten ten alle tijden begeleid door de pedagogische medewerker en zijn altijd onder begeleiding op het aankleedkussen.
- Bij het brengen en halen van de kinderen doen de ouders de deuren goed dicht.
Duwen en elkaar pijn doen is strikt verboden. - Tot slot mogen kinderen niet met zand gooien, op gevaarlijke dingen klimmen en niet alleen zonder toezicht buitenspelen.
Bij KDV hebben kinderen die de hele dag of de ochtend komen, voor 9.00 uur afscheid genomen van diegenen die hen gebracht hebben. Voor de middagopvang kunnen de kinderen tussen 13.00 en 13.15 uur gebracht worden.
De kinderen die alleen op de ochtend geplaatst zijn, kunnen tussen 12.30 en 13.00 uur gehaald worden. De kinderen die de hele dag of de middag geplaatst zijn, kunnen vanaf 16.30 uur tot sluitingstijd van de locatie gehaald worden. Kinderen worden alleen meegegeven aan derden indien de ouders/verzorgers daarvan bericht hebben gegeven.
Weren van één van de ouders op de locatie
Het komt voor dat een ouder ons meldt dat de andere ouder niet gerechtigd is het kind te komen halen of zo informatie over het kind te ontvangen. Onze pedagogische medewerkers zijn geïnstrueerd om het kind alleen mee te geven aan:
- de contractpartner ((mede)ondertekenaar van het contract);
- de personen die u tijdens het kennismakingsgesprek als gerechtigd hebt aangemerkt;
- elke andere volwassene die tevoren door de contractpartner wordt doorgegeven. Indien nodig kan onze pedagogische medewerker om een identiteitsbewijs vragen. Mocht één van de contractpartners niet meer gerechtigd zijn om het kind te komen halen, is een gerechtelijk bevel nodig, waarvan wij een kopie ontvangen.
In verband met de zorg en verantwoordelijkheid voor het kind, is het noodzakelijk dat de ouder(s) dus telefonisch bereikbaar is/zijn op de dagen dat het kind op het kinderdagverblijf is. De ouder dient daarom door te geven, waar de ouder telefonisch bereikbaar is. Mocht het kind door een ander persoon worden opgehaald, dan dient dit vooraf bekend te zijn. Indien dit niet het geval is, zal er telefonisch contact gezocht worden met één van de ouders. Wanneer de ouders niet bereikbaar zijn, zal het kind, uit veiligheidsoverwegingen, niet worden meegegeven aan de andere persoon.
In aanvulling op de Algemene Voorwaarden voor de Kinderopvang Artikel 11, lid 2.
Onder ziekte wordt in ieder geval verstaan: een kind dat zich duidelijk vervelend voelt (passief is, extreem veel huilt,) over pijn klaagt, een herkenbare ziekte heeft en/of een temperatuur heeft van boven de 38,5 graden Celsius.
Ouders zijn verplicht te melden als het kind lijdt bijvoorbeeld een besmettelijke ziekte, zoals roodvonk, rode hond, meningitis, kinkhoest, mazelen, tbc, rs-virus en diarree. Ouders ontvangen tijdens het intake gesprek ook een informatieboekje “Wat te doen bij ziekte” waarin staat beschreven wat de symptomen zijn van de verschillende ziektes en de wijze van handelen.
De leiding zal m.b.t. het verrichten van medische handelingen het protocol ” Protocol geneesmiddelenverstrekking en verrichting medische handelingen ” naleven.
Omdat de GGD inzicht wil hebben in de vaccinatiegraad van de kinderen op kindercentra, vragen wij ouders om een kopie van de inentingskaart van hun kind(eren) in te leveren. Hierdoor kan de GGD controleren of de vaccinatiegraad op peil is en beschikken wij over de juiste gegevens.
Het is niet toegestaan snoep van thuis mee te geven naar de kinderopvang of snoep op het kinderdagverblijf uit te delen. Ook bij traktaties adviseren wij de ouders om het klein, maar vooral zo “gezond” mogelijk te houden. Traktaties in de vorm van snoep worden daardoor niet uitgedeeld.
Regelmatig zullen er foto’s en/of video-opnames van de kinderen worden gemaakt, bijvoorbeeld tijdens speciale activiteiten. Indien u hier bezwaar tegen heeft kunt u dit schriftelijk aangeven zodat wij hier rekening mee kunnen houden.
Het kinderdagverblijf heeft een eigen calamiteitenplan. Alle medewerkers van het kinderdagverblijf zijn in het bezit van een EHBO diploma. Jaarlijks volgen de leidster herhalingslessen om de kennis van de EHBO up-to-date te houden.
Om de hygiëne in het kinderdagverblijf te waarborgen, vragen wij ouders bij het betreden van de speelruimte overschoenen te dragen of hun schoenen uit te trekken. Daarnaast dienen ook de schoenen en jassen van de kinderen in de hal uit- en aangetrokken te worden. Tot slot vragen wij ouders om pantoffels of sokken met antislip mee te nemen, zodat de kinderen deze in de binnenruimtes kunnen dragen.
We willen niet dat kinderen eigen speelgoed meenemen. Eigen speelgoed wordt over het algemeen minder snel gedeeld met andere kinderen. Bovendien kan het speelgoed niet veilig zijn voor andere kinderen.
We hebben nog enkele plekken beschikbaar
Benieuwd naar de nettobijdrage of wil je de sfeer proeven? Vraag een rondleiding aan of schrijf je direct in!
Klachtenbeleid
Kinderopvang De Vrolijke Vis wil goede service bieden. Dat geldt ook als ouders een klacht hebben. Het is van belang dat u het laat weten als u niet tevreden bent. Wanneer wij op de hoogte zijn kunnen we naar een goede oplossing zoeken of aan verbetering werken.
Algemene voorwaarden
We vinden het belangrijk om heldere afspraken te maken met ouders. Om onduidelijkheden te voorkomen, zijn de voorwaarden en afspraken van Kinderopvang De Vrolijke Vis vastgelegd in de Algemene voorwaarden en huisregels.